- = PORADŇA - Spojka a jej správne nastavenie a výmena = -

Zobraziť príspevky | Napísať príspevok

Zobrazujem stranu 1 z 7.   Strana: 1 2 3 4 5 6 7

Autor príspevku Comments: Pridané:  28. July 2011 - 14:03
Meno: Fezoj
Lokalita:
E-mail:

€ Tiko, no ja som to tak subjektivne zhodnotil, že výmena nie je potrebná, vlastne s tým som do toho išiel, že sa rozhodnem až potom, ako to rozoberiem. Preto som sa rozhodol, že tesnenie si vyseknem, aby som nebol závislý na 7 dňovej dodacej lehote čo i len na tesnení. Kebyže chceš, som pripravený, viem ti helfnúť, dvaja to zvládnu rýchlejšie za dve hoďky neni čo riešiť a máš to hned aj s výmenou oleja. Jediný problém je vychladnutie motorky, čo ja som neriešil, lebo olej som vypustil deň pred tým. Takže jedine ventilátor a pofukovať na to ?!?! Je to na tebe. Ešte možeme podebatiť.
Autor príspevku Comments: Pridané:  28. July 2011 - 11:51
Meno: Tiko
Lokalita:
E-mail:

takze nemenis? fajn, idem skusit aj ja s tym jazdit dalej a uvidime, co bude v zime
Autor príspevku Comments: Pridané:  28. July 2011 - 00:44
Meno: Fezoj
Lokalita:
E-mail:

€ Tiko, tak neska som mal rozborku a zborku. Rozborka bola vcelku bez problemov. Odobral som časť vejfuku a spristupnil deckel s milion šrobikama a jasnačka, že som ich šecky odmontoval. Pred tym som vypustil ojel a vyplachol som to polosyntethikou za 7 €, Tato operacija trvala den pred tym, nech si to steče čo sa da. Habo dal itenerar, ktory som dodržal a označkoval som si všetko čo sa dalo. Dlhšie šrobiky maju inu hlavičku ako kratke - teda s preliačinou, pružinky su nastriekane nejakym sajrajtom, takže sa to neda popliesť. Napriek tomu som si to označil. Rozobral som kôš a povyberal lamely a plechy. Plechy ako nové, lamely tiež, až na tú poslednú - teda prvú. Tá bula za.ebana ako Braňov komín po zime. Mekano doštičky boli všade O.K., takže som vyčisteu tú jednu za.ebanu opicu a oškrábal som pekne medzery a ešte som ju prebehol 800 vkou šmirglikom na zapametanou, aby vedela že na čo je na svete. Potom som sa jeden a pol ( 1 + 1/2 ) hoďky drbkal s tesnenim, ktore som vysekaval a vystrikoval s nožničkami na pazúre a dzirkovačmi udernikovymi. Rozmery tých plechov a lamiel boli nasledovne - hrubka v mm : Posledna 3,6 mm, lamely: všetky 3,0 mm, plechy 1,6 mm merane certifikovanou krojtzschmidtovou šublerou ( Jarík - to je meradlo podľa ISO,STN-EN normu zistím ). Potom som to všetko za.ebal naspäť a fukol som tam Home-hand-made tesnenie, pripoistil som to horúcoschopným silikonom a zoskrutkoval milion šrobikmi naspäť. Všetko mi to trvalo 4 hodiny s leštením tubusu - prednej časti vejfuku, 5- timi cigami a 4-mi pivami a chvílkovými depresiami, že čo to vlastne robím ?!?! Samozrejme, že táto operácija vyžadovala vlastne výmenu ojela olejového, čo som ešte stihol v danom časovom limite filtra účastne vlastne tiež vymeniť.
Takže, výsledok po naljatí ojela správneho bol taký, že som vejel a poreval si na celu ulic asi zo tri krat a odparkoval nežne železo s obvyklím pohladkaním po nádrži a s podlhovastým povzdychnutím ....ááách ... mám to za sebou a myslím že tréning dopadol dobre. S výkrikom Dakar teš sa pozdravujem
Autor príspevku Comments: Pridané:  22. July 2011 - 16:25
Meno: tiko
Lokalita:
E-mail:

tak si to teda nacvic, ja do toho pojdem neskor


asi sa dnes zastavim u paola, ze po com idu tieto srandy u neho
Autor príspevku Comments: Pridané:  22. July 2011 - 13:34
Meno: Fezoj
Lokalita:
E-mail:

€ Habo, dakujem ti krasna vila, urobim, ako si naznacil - teda naznačim aj ja, šak keď bude aj cela počmarana - nech! Hlavne, aby sa to dalo zložiť.
Vieš, z hora to prská ako od starého dobrého monzúna, takže asi už v So, NE sa na to vrhnem do rozoberačky a obkukávačky, podľa toho, či ma doma pustia dolu do Garage, lebo ja keď tam zmiznem, už sa objavím hore ( v byte trvalého pobytu ) veľmi ťažko.
Ja som ešte onehdá kúpil meter klingeritu, takže si asi tesneníčko vyseknem doma, akorátky som ho ja pako zroloval, takže ho fuknem na dva dni niekde pod koberec. Silikon mi veru radil aj moj mladší akože radca Braňo, ale ja som klasika - papír je papír.
Autor príspevku Comments: Pridané:  22. July 2011 - 13:34
Meno: Fezoj
Lokalita:
E-mail:

€ Habo, dakujem ti krasna vila, urobim, ako si naznacil - teda naznačim aj ja, šak keď bude aj cela počmarana - nech! Hlavne, aby sa to dalo zložiť.
Vieš, z hora to prská ako od starého dobrého monzúna, takže asi už v So, NE sa na to vrhnem do rozoberačky a obkukávačky, podľa toho, či ma doma pustia dolu do Garage, lebo ja keď tam zmiznem, už sa objavím hore ( v byte trvalého pobytu ) veľmi ťažko.
Ja som ešte onehdá kúpil meter klingeritu, takže si asi tesneníčko vyseknem doma, akorátky som ho ja pako zroloval, takže ho fuknem na dva dni niekde pod koberec. Silikon mi veru radil aj moj mladší akože radca Braňo, ale ja som klasika - papír je papír.
Autor príspevku Comments: Pridané:  21. July 2011 - 13:45
Meno: habo
Lokalita:
E-mail:

fezoj: ked to chces otvorit tak urcite rataj s tym novym tesnenim lebo garantovane ho roztrhnes a neviem ako chuti tebe ale ja nie som za to lepit to na silikon proste volako tomu neverim tomu silikonu lebo dnes to vyraba baaargdo a kazdy chce byt ten najlacnejsi- proste ten silikon viem ze sa da otrtkat a aby som si ja robil este dalsiu robotu ee dakujem
osobne som si struny volil tie od vestrah-u lebo su sportove a znesu viac ak chces super spojku neobanujes,origa su nachylne na teplotu a deformuju sa viem lebo som to cital u volakych amerikancov,potom dalsia rada je celkom fajn si fixou oznacit polohu kosa voci zvysku motora a krytu pritlacneho taniera, proste aby sa tie veci dostali do tej istej polohy ako boli a dalsie znacenie je dlhy a kratky srob (ked som to robil vyzeral som ako debil ze som mal na tom taniery Velky-Maly-v-m-v-m-v-m ale lahsie sa zatahovali
sroby lebo treba ich zatahovat a povolovat ako koleso (do kriza) prve sa daju tie mensie lebo vdaka jednemu dlhemu srobu si pritiahnes vnutorny tanier tak aby ti tie kratke sroby docahly a tu sa spomenie na haba ze doporucil to znacenie taniera a kosa spojky lebo akonahle sa milimeter mimo posunes tak ani bohovi netrafis sroby (heh maturoval som sam nad tym)
inak toto je taky narychlo nacapany postup ale mal by celkom slusne pomoct lebo je to krok po kroku a s popisom.
picasaweb.google.com - Habo výmena spojky
inak ja som to menil koli tomu ze raz pri predbiehani mi spojka smykla a v tedy by sa vo mne krvy nedorezalo (auto vpredu vzadu zboku a jedina volba bola priekopa,ale nastastie sa spojka zlutovala a stihol som obehnut)
Autor príspevku Comments: Pridané:  21. July 2011 - 10:17
Meno: Fezoj
Lokalita:
E-mail:

€ Habo, ten blatník len pekne ešte opatruj, pôvodne mal byť pre Tika, ale tam to dopadlo inak.
Spojku rozoberiem a pokukám, pošpásujem s ňou a potom sa rozhodnem že čo urobím, lebo nasl. 2 týždne aj tak nebudem môcť jazdiť, takže kľudne môžem objednať veci od SUZUKI. Dikes za tipy, vieš ale či mam 170 éčiek vyhodiť práve teraz ?!?! Keď už to budem skladať, tak nech s tým mám pokoj aspoň do 70-ky. Chi, chi Uvidím až potom čo najdem popod deklom. Rozhodne to chcem pofotiť ako mravčeky na kvetinke - to kôli vnúčatám a pravnúčatám, nech si nemyslia že sme si po práci strúhali paličky
Autor príspevku Comments: Pridané:  20. July 2011 - 23:30
Meno: habo
Lokalita:
E-mail:

Inak lamely ma stály cca 52 eciek - paolo a boli od fi lucas ,plechy mám od lucasa.cz a tie kostvali 23 ale možno nájdem ešte svoje origa nič im nebolo,struny boli od fi vestrah športové tie kostovali 400-600 kc(neviem už presne) a tesnenie som kupoval v to kde mi Ho chlapík objadnal origo od Suzuki za 23 eciek,jo a nový olej v ktorom lamely treba macat cca 24 hodín a ten istý olej potom dať do motora.robota je to cca na 3hod (tak dlho koli odstráneniu starého tesnenia)
Autor príspevku Comments: Pridané:  20. July 2011 - 23:13
Meno: habo
Lokalita:
E-mail: jan.habanek@gmail.com

Čaute kluci
Dovolím si oponovať,lamely neumývajte a už vôbec nie v nejakom odmasťovači,kúpiť tých pár vecí nie je pálka.s full syntetikou sa tiež neoplatí špekulovať lebo mám pocit že origo je písaná polosyntetika a keď do zakarbonovaného motoru dáte full tak akurát to všetko rozpustí a musíte pretesnit motor.komplet fotonavod mám ak chcete a ešte dáke znalosti naviac ak dačo chcete napíšte a môžem aj dobehnúť,inak Fezoj ten dlhší predný blatnik stále opatrujem ak Ho chceš

Strana: 1 2 3 4 5 6 7

Powered by PHP guestbook 1.41 from PHPJunkyard - Free PHP scripts